Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
І. ВИСНОВКИ
На основі результатів опитування відвідувачів Самарського районного суду м. Дніпропетровська робимо наступні висновки:
1. Більшість пересічних учасників судових процесів не є достатньою мірою проінформованими з питань організаційної та процесуальної діяльності суду, рівень обізнаності з роботою судів і суддів, навіть частина осіб, які мають досвід повторного чи багаторазового звернення до суду, задекларувала необізнаність з його роботою.
2. Загалом доступність суду є достатньо високою. В цілому суд є доступним для його відвідувачів. Це підтверджують ті дані, що 100% респондентів не зазнавало перешкод у доступі до приміщення. Графік роботи канцелярії дозволяє відвідувачам вчасно вирішувати свої справи в суді, оскільки документи приймаються у громадян без перерви.
Разом з тим, в разі якщо відвідувачам суду доводилося телефонувати до суду для отримання потрібної інформації, то лише 60% респондентів мали змогу отримати інформацію за телефоном. Респонденти пропонують покращити телефонний зв’язок з помічниками та секретарями суду. Отже, проблемним аспектом залишається надання інформації за телефоном.
3. Умови перебування в суді більшою частиною респондентів визнані достатньо зручними та комфортними. 76% респондентів цілком задоволені достатністю зручних місць для очікування судових засідань, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та місць під час судового засідання.
4. Інформація, що висвітлюється в суді оцінюється відвідувачами як достатньо повна та зрозуміла.
5. Працівники апарату суду оцінюються як старанні в роботі, що під час спілкування з відвідувачами проявляють доброзичливість та повагу, демонструють бажання допомогти та однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу.
6. Переважна більшість учасників судового процесу вважають, що засідання суду починалися вчасно, побажання учасників процесу щодо призначення дня та часу наступного засідання враховуються, що їм вчасно надходила повістка про розгляд справи. Тільки 2% респондентів вважає, що при розгляді їхньої справи строк розгляду справи був порушений
7. На високому рівні оцінюється якість роботи суддів, які дотримуються процедури судового розгляду, а сторони мають можливість прокоментувати свою позицію у справі. Відсутній тиск на суддів, на чому зауважила більшість респондентів, а рішення, що виносяться в суді є якісними. 85% респондентов засвідчили, що судді ставляться доброзичливо, ввічливо та коректно до відвідувачів суду.
8. Однак, думка респондентів розділилась при визначенні змін в роботі суду – переважна більшість відчула позитивні зміни (70%), але 30% їх не відчули.
9. За 5-бальною шкалою оцінки якості роботи нашого суду думка респондентів розділилась порівну: по 50% оцінка 4 та 5. Як бачимо, поганих оцінок ми не отримали.
ІІ. Рекомендації, які можуть бути реалізовані
в суді найближчим часом:
Проаналізувавши та обговоривши отримані висновки та надані респондентами рекомендації представникам суду, пропонуємо наступні заходи для покращення функціонування Самарського районного суду м. Дніпропетровська
Доступність суду:
1. Проаналізувати технічну можливість безперебійного прийому телефонних дзвінків протягом робочого дня (наприклад, виділити окрему «гарячу телефонну лінію» Самарського районного суду м. Дніпропетровська), провести додаткове навчання для працівників апарату на предмет інформування відвідувачів суду щодо загальних питань та стану їхньої справи в телефонному режимі.
Зручність та комфортність перебування в суді:
2. Позитивні показники зручності та комфортності функціонування Самарського районного суду м. Дніпропетровська вимагають від його працівників ще більшої уваги і прискіпливості в питаннях організації зручності та комфорту. Поточна ситуація сприятиме підвищенню вимог користувачів суду до цих показників. Тому, варто продовжувати звертати особливу увагу на ці критерії, постійно обговорювати в колективі, прислуховуватись до побажань відвідувачів.
3.Розробити систему вказівників в приміщенні суду для полегшення орієнтування відвідувачів в суді.
Повнота та ясність інформації:
4. Розробити комунікаційну стратегію Самарського районного суду м. Дніпропетровська, яка буде включати в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний тривалий діалог з найважливішими цільовими групами як в середині, так і за межами суду.
5. Розробити систему налагодження зворотного зв’язку з користувачами судових послуг через встановлення біля інформаційних стендів суду скриньки для повідомлень, відгуків, скарг на недобросовісну поведінку працівників суду та суддів, пропозицій щодо покращення роботи суду, листів вдячності за ефективну роботу та допомогу, а також розробити на веб-сайті суду функціонал «Електронна скринька довіри».
6. Рекомендувати відвідувачам суду звернути увагу, особливо людей молодого та середнього віку на сторінку суду в інтернет-просторі. Проаналізувати можливості використання інтернет-сайту та його недоліки, розробити систему ефективного інформування громадськості за допомогою сучасних інформаційних технологій. Додатково здійснювати її наповнення різного роду роз’ясненнями, новинами, дискусіями, що актуальні для відвідувачів саме Самарського районного суду м. Дніпропетровська.
Дотримання термінів судового розгляду
7. Постійно контролювати процеси, що пов’язані з дотриманням термінів судового розгляду. Здійснювати аналіз затримок судових засідань та розробляти стандартні процедури їх уникнення.
Якість роботи працівників апарату
8. Постійно наголошувати під час робочих нарад про потребу дотримуватись принципу рівності до усіх відвідувачів суду, незалежно від їхнього соціального статусу та виявляти коректність і ввічливість, бажання допомогти при спілкуванні з користувачами судових послуг.
9. Розглянути можливість введення в практику внутрішнього оцінювання працівників суду, на його основі формувати базу потреб персоналу в саморозвитку та покращенні навичок, зокрема з управління конфліктами, комунікацій з громадянами, лідерства, а також сприяти їх задоволенню.
Прес-секретар суду Ніколаєнко Т.В.